Alla inlägg under december 2007

Av lisa - 31 december 2007 17:33

kom just hem från A,

vi ska börja med mat och sånt, jag måste duscha och fixa till mig lite.

Jag och mamma ska fira nyår tillsammans, här hemma bara.

Jag har ingen större lust att fira, och som jag skrev igår så är jag inte direkt redo.. :)



Så,

på med glittret. här kommer 2008 vare sig jag vill  eller inte.

ha ett gott nytt år :]

Av lisa - 30 december 2007 23:00

Jag ska inte klaga,

2007 har varit ett bra år. Jag fyllde 16, började gymnasiet, träffade Calle och massa andra människor jag lärt känna och lärt att älska.

Jag slutade 9an med hyffsade betyg, 235 p i slutbetyget, ett resultat som jag inte direkt skryter med, men ändå ett resultat jag kan ta leva med.

Vi hade en bra avslutning och jag är glad för den sammanhållning vi ändå hade, och hur bra vi kommer överrens. Jag tänker fortfarnade på de dagar jag och mina kamrater i skolan spenderade tillsammans. Det är svårt att släppa taget om de saker som betyder mycket för en, att börja gymnasiet för mig var en ganska stor sak, det innebar nya vänner, nya rutiner och en ny start. Jag kan vara vem jag vill tänkte jag när jag förberede mig för att träffa nya människor och skaffa nya kontakter. Men sen kom jag på att "Vem är jag?"

Det innebar också att jag skulle välja linje, vad vill jag bli?, vart ska jag spendera mina 3 närmsta år någonstans?

    Men som tur är så har allt det där löst sig, jag har hamnat på en jättefin skola (Kungsholmens Gymnasium) där jag trivs med både elever och lärare. Jag kommer bra överrens och jag presterar bra. Den linje jag har valt kan möjligtvis har varit lite förhastad just när jag valde, då jag inte riktigt visste vad jag ville och panik bara steg när jag insåg att jag snart var tvungen att välja. Åka på gymnasiemässa och sedan äntligen ta ett slutgiltigt beslut.

Det val av linje som jag gjorde (Omvårdnadsprogrammet) känns idag helt rätt, jag har jättekul på våra "vård-lektioner" och vi lär oss oerhört mycket.

Jag är inspirerad av att fortsätta läsa vidare inom medicin, och jag vet redan nu egentligen vad jag vill bli. Men huvudsaken för mig är att jag har någonstans att ta vägen. Efter gymnasiet (2,5 år) så kan jobba och samla erfarenhet, möjligt att jag då redan valt att ändra mina val.



2007 har varit ett år av konfliker, tankar, planering och fokus på mig själv.

Men jag känner inte att jag är redo att gå vidare till 2008.

fråga mig inte varför, jag har ingen lust bara.

Som det är just nu, så känns allt så himla bra. Jag vill inte att 2008 ska komma och ta det ifrån mig.


Jag är nog bara rädd

Av lisa - 30 december 2007 22:32

Jag ska kolla på film,

har inget bättre för mig.



Rev mig själv för ett tag sedan när jag lekte med Herta,

nu har jag ett gult disneyplåster med Nasse på.., det är jättesnyggt!

Speciellt kombinationen mellan den gula och rosa färgen :)

nåväl,

 Herta är förövrigt lite suicidle, höll på att strypa sig själv med handtaget på papperspåsen vi hade med oss hem med blommor i idag..

hittade henne på golvet nyss med den snurrad runt halsen ^^

Kattracka..


Nej,

lite te och sen film. popcorn också.. ett måste 

Av lisa - 30 december 2007 19:22

Jag har kollat på Spice Girls återförening på 4an nu i en timme,

alltså jag vet inte riktigt vad jag tycker om det.,

Föredrog dem nog mer när jag var runt 10 :).

Jag har faktiskt kvar deras gamla album, tyvärr så tror jag att bilderna man köpte på kiosken är borta .. :/ tror faktiskt att jag slängde dem i någon av alla våra flyttar, *suck*


Nåväl, nu ska jag se Jamie Oliver,

min älskling :)

och efter det, Andra Avenyn. Så TV kväll, här är jag :]


ha det,

Av lisa - 30 december 2007 12:31

Fan vilket humör jag är på, det är nästan skrattretande.

jag förstår inte ens varför jag är på sånt jävla bitchhumör,

men skitsamma.. Det går över.


Herta sitter och spejar efter rakerter, småungarna på gården leker typ krig ^^ och slänger de där småfjuttarna på varandra..

riktigt smart!



Ska ner till pappa och fixa till lite där,

göra räkningarna bla.


Nåväl,

hejs

Av lisa - 29 december 2007 23:01

Jag började på min artikel vi ska skriva till svenskan idag, ..

av brist på saker att göra så beslutade jag mig för att iaf börja, lär ju få skriva varje kväll när jag är i stugan för att fördriva tid..


just nu så fördriver jag tid med att planera mitt rum..

Det är inte alls kul, jag får inte ihop det hur mycket jag än försöker ^^

iom att jag fick min skivspelare som innebär; skivspelare, förstärkare och högtalare så har jag x antal saker att flytta på för att det ska få plats för bästa sätt.

Och alla mina brilljanta ideer går i kras innan jag ens har hunnit tänka ut dem färdigt.. så jag måste lugna ner mig lite, och tänka om.

Ge mig större rum?? nu!



Det har varit otroligt tyst idag faktiskt .,

irriterande nog så är jag sur, och har varit mest hela dagen.

om jag får klaga lite mer .... så har jag ont i nacken och är stel i hela kroppen.

Måste gå och få ryggen och axlarna knådade någonstans,

:)


nu blir det lite mer planering, hejs


Av lisa - 29 december 2007 14:31

Svängde förbi DGR på väg hem från Coop,

hittade lite skivor som jag köpte, Vinyl såklart :)

nu är det bara vinyl som gäller.

Tyvärr så hittade jag St. Pepper's skivan med beatles, och mitt hjärta går sönder för att jag inte har pengar nog att köpa den .. :/




Nu blir det lite äppelpaj som tröst.

vad ska jag göra?


hejs,

101

Av lisa - 29 december 2007 11:23

Godmorgon :)


Vi ska iväg och handla.., vet inte vad men något iaf..

Jag är mest trött, har ont i huvudet och snorar :/

kan/vill inte bli sjuk nu igen..




Nåväl,

ha en trevlig dag .

hejs

Ovido - Quiz & Flashcards