Alla inlägg under mars 2008

Av lisa - 30 mars 2008 11:48

Godmorgon!

Det är sommartid, tjoho!

när jag vaknade vid 9 insåg jag stolt att jag egentligen sovit till 10 :), fantastiskt va?  


Idag ska jag ge mig ut till Hemtex samt till Åhlens.

H. har massa rea tydligen och jag är galen i allt som heter sängkläder och gardiner. Så det är ett måste att avlägga en visit där :)

På Åhlens i Umeå hittade jag ett par underbara sovbyxor i vitt- och blårutigt, samt ett par rosa,vita och grönrandiga.

Så jag tänkte kolla om Åhlens här i Sumpan har dem också. Jag hoppas det.



Jag bet just upp mitt "munsår" som inte alls är ett munsår utan ett "slicka på läppen i 20 minusgrader"-sår och det blöder äckligt.

måste få stopp på det innan jag går ut, just nu ser det ut som att jag har fått en snyting :)

Snygg´ve


Ha en bra dag,

hejs :)

Av lisa - 29 mars 2008 19:34

och oj så skönt.

Jag är OTROLIGT trött på att sitta i bilen nu,

min rumpa är alldelens öm..



Efter en fantastisk vecka i fjällen avslutade vi resan med en dag hos mormor i Umeå, jag och mor gick på stan.  Köpte koppar samt en klänning åt mig. blommor och presenter.

Vi hälsade också på min morbror med familj som också är bosatta i Umeå.

De håller på att göra om köket vilket kommer att bli jättefint. De har slagit ner väggar och köpt nya vitvaror samt inredning.

Hugo och Isac mådde bra, vi köpte skor åt dem båda och t-shirts. Och Hugo som nu är 5 år såg ut att uppskatta sina skor och t-shirt. Lillskrutten (Isac 1,5 år) snubblade mest omkring i sina nya stövlar och såg lycklig ut han med.


Nu är jag iaf hemma,

jag är trött och hade inte alls planerat min lördagkväll såhär,

men det blir inte alltid som man tänkt sig.


Ha det bra :)

Av lisa - 22 mars 2008 15:58

Framme i stugan, "landade" igår eftermiddag.

Kom i säng väldigt tidigt och idag har vi varit in till Tärna samt har varit ute på skotertur.

Jag och kusin åkte upp på fjället brevid oss och tog en sväng till Atoklinten, Tärna Vilt, Boxfjäll och tillsist Skälvattnet och sedan över Jofjället hem.

Det är så himla fint när solen ligger på och du ser på milslånga avstånd,

jag älskar fjällen.

(synd bara att jag glömde kameran.........)

Vi får åka upp en annan dag MED kameran och kolla lite igen, det tål att ses flera gånger :)


Mamma har en fantastisk grej som heter "mobilt nätverk" från Telia.

Den tillåter all kontakt med Internet och erbjuder gratis SMS-skickande i ett litet USB-minne som har Internetkontakt vid Mobiltäckning. 
Det enda som behövs är dator, samt det här Mobila nätverket.

Sen är allt under kontroll :)

Jag tror även att mammas jobb betalar den.. vilket är ännu bättre! :]


Nu ska jag göra lite mat och sen ska jag slänga mig framför TVn,

jag orkar inte vara ute mer idag.. det är ganska påfrestande för kroppen att sitta på en skoter faktiskt, alla gupp och svängar.
Sen är kylan ganska påtaglig också, vi hade -32 grader här tidigt i morse, det är la inte helt fel.. men nu är det väl bara -15 :)

 ´


Nu får ni ha det bra,

vi lär höras senare,

Hejs :)



Av lisa - 20 mars 2008 11:37

Lovets första dag :)


Andreas gick just och jag ska börja packa och städa iordning här hemma.

mamma kommer hem snart och vi ska äta, sen ska vi åka upp till Lapphelvetet :)



Solen skiner och det känns som en såndär perfekt vårdag :)

mys mys


Jag lär höras av under veckan,

beräknar att vara hemma tills nästa lördag hur som.


Ha ett bra påsklov/vanlig arbetsvecka :)

hejs

Av lisa - 19 mars 2008 16:49

Det är lov! :)

12 dagar ledighet tjoho!



Åker upp till stugan imorgon mitt i dan.

"mellalandar" hos mormor i Umeå och lämnar Herta där, hon gillar mormor och mormor gillar Herta :]

Och sen åker vi vidare till Tärnaby :)



Idag på bilden hittade jag en sjukt snygg tavla i en bok,

den kopierade jag upp i 150% förstoring.

jag letar en plats för den nu :) och en tavelram..



Måste packa lite och fixa här hemma,

vattna blommor, städa av, fylla påskägg ..

hejs

Av lisa - 18 mars 2008 17:19

Det är en månad tills jag fyller år! :)

Grattis i förskott åt mig!



Jag har sökt lite sommarjobb idag, på min halvledia dag.

Samhällslektion var också inställd så jag fick sova till kl. halv 3 istället för att masa mig upp och iväg till skolan igen.

Känns bra :), väldigt utvilad just nu


Ikväll är det tvättstugan, alltså självmord :/

jag hatar vår tvättstuga. Allting i det här huset är allmänt äckligt, folk har inget sunt förnuft öht.

Självklart har det att göra med att vi bor i ett hyreshus, men jag menar; Vill man inte ha det snyggt runt omkring sig?

 Det är inte så mysigt med tanken på att mina rentvättade kläder blir smutsiga sekundenefter att jag drar ur dem ur tvättmaskinen..

äckliga människor.


Men nu har vi iaf fått såndär digital inloggning, internetbokning och digital öppning av tvättstugan med hjälp av en "plupp", det är positivt. Hindrar någon annan från att gå in på min tvättid (vilket har hänt).. när jag inte är där.

Kanske de skärper sig med städningen också, förhoppningsvis.


Det är problemantiskt det där med tvättstugor.
jag saknar att ha tvättmaskin i lägenheten faktiskt :(



Nu måste jag skriva lite skolarbete

så att jag iaf har gjort något produktivt idag..

haha,

hejs :)


Av lisa - 18 mars 2008 11:53

god dag :)

Jag har 3,5 timmars lunch och är nu hemma.

Ska äta och sen sova ett tag, sen möjligtvis åka tillbaka till samhällskunskapen och lyssna på Åsa.


jag var och handlade,

vi hade fått 3 "rabattkuponger" från Coop på, Magnum "after dinner" och Lindth choklad och kaffe.
Jag hittade glassen, kaffet skulle komma imorgon och chokladen var försvunnen :)

men glassen var god, jättesöt i små portions storlekar.


Dags att sova,

hejs

Av lisa - 17 mars 2008 17:57

Så ÄCKLIGT väder :/

jag är grymt glad över att jag valde att ta min dunjacka imorse.

Annars hade jag varit iskall och dyngsur när jag kom hem.

 Urs.



Jag sitter och lyssnar på Bruce.

känner mig lite lycklig och romantisk..


Vi har fått en ny "lärare" eller vikarie för Ann-Sophie som är sjukskriven.

Hon var lite lustig, ritade oanständiga kroppsdelar på tavlan "utan att veta om det"... Karina heter hon iaf :)

Verkar trevlig, väldigt bra föreläsare också.

Det märks skillnad på högskolelärare respektive gymnasielärare. Det är så himla mkt skönare att lyssna på högskoleläraren, det är inget skitsnack och inget överflödigt konstigt.

Vanan att tala inför folk är helt annorlunda också, mkt skönare! :)


Nu ska jag skriva lite till engelskan som jag lovade min Indien-grupp ..


hejs,


Ovido - Quiz & Flashcards