Direktlänk till inlägg 2 juni 2008

juli juli

Av lisa - 2 juni 2008 20:49

Jag är seg, missade att juli redan var igår, och skriver idag istället :)


I lördags var jag, Andreas, Redir och Emelie inne och kollade när André sprang Maraton :), han kom i på drygt 5 timmar.

Först stod vi ungefär vid slottet och väntade på honom, och sedan när vi vinkat och hejat rörde vi oss till Stadion där vi hejade ännu mer och såg honom gå i mål :)

Det är första gången jag kollar Maraton och det var faktiskt relativt kul, flera personer med utklädnader osv. som faktiskt trots omständigheterna låg relativt bra till! (tidsmässigt)

På kvällen kollade vi The Eye (?) tillsammans med Emelie och Redir och när den var slut däckade jag rätt fort och det var söndag :)

I söndags var vi ute hos Andreas (riktiga) pappa, det var första gången jag träffade honom, och Andreas 3 systrar (+ 2 pojkvänner). Det var trevligt. Middag och småprat, mycket mysigt.

Vi åkte hem tillsammans och A släppte av mig hemma hos mig.

Jag (som är extremt pedantisk av mig) fixade alla mina skolpapper, prov osv från 1:an och satte in allt i pärm och la ner i låda :)

Det är jättefint nu! och allt är i ordning, ämnes vis och "sak" vis. Så stolt!


Jag var hos tandläkaren idag och hon fixade till min framtand.

(jag har slagit ut halva framtänderna och därmed har jag lagningar i plast som inte är allt för hållbara... och då och då släpper lagningen och det blir ett hack, hål eller ficka på lite olika ställen)

Köpte även bikini :), på HM. Jag är så grymt besviken på bikiniutbudet faktiskt.. det finns ingen jag vill/kan ha ^^ tillslut hittade jag en på HM.

Så nu kommer väl halva Sverige springa runt i samma som mig.....kul.


På eftermiddagen var jag hemma hos Andreas, chillade lite, solade lite :)

vi drog till Solna för att leta studentpresent till Robee (hans äldsta syster) och vi hittade ett paket Resorb på Apoteket :)

Perfekt!

Nu är jag hemma.. imorn ska jag väl antagligen pallra mig iväg till skolan ^^ få lite betyg kanske och mest visa upp mig :)

Jag slutar på torsdag och betygen sattes idag..känns en aning onödigt att ens gå dit. Men jag har lite andra saker att uträtta så jag ska väl hinna med en snabbvisit iaf :)


Ha en fortsatt trevlig kväll.

hejs


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lisa - 3 juli 2008 18:01

Hemma från jobbet. jag har arbetat HÅRT i fyra dagar nu, min kropp är helt slut och jag längtar tills imorgon kl. 15.00 när jag får åka hem igen :) Efter det har jag semester två veckor och sedan är det dags för arbete igen.. fram tills dess att sko...

Av lisa - 30 juni 2008 07:17

Jag kom hem, från drygt två veckors semester, igår lagom till midnatt. Är relativt trött idag eftersom att jag redan är vaken och "alert" för min första arbetsdag ...   Jag har spenderat en underbar vecka tillsammans med Andreas nere på Gotland. Vi ...

Av lisa - 16 juni 2008 18:35

Är på plats ute hos farmor och farfar i Gnisvärd nu. Härligt väder med sol och varma vindar! :) har dock inte badat ännu.. men det ska jag väl hinna med någon dag också. Jag är lite röd på nosen, och bör nog sydda mig mot solens strålar imorgon kan ...

Av lisa - 13 juni 2008 15:56

Uppdatering av veckan som gått: Månadag: Vallentuna för att ta sista sprutan av Livmoderhalsc. vaccin.. (Jag fick förövrigt ett brev hem idag där de uppmanade mig att ta sprutorna snarast möjligt, för bästa skydd...`) Tisdag: Jag var ute hos min mo...

Av lisa - 8 juni 2008 21:53

Efterlängtad skolavslutning i torsdags, nu följt av dagar i frihet! Sommarlovet har börjat och jag är oerhört glad :)   Helgen har spenderats med Studenmottagning på fredagen, följt av bröllop på lördagen. Min kusin gifte sig med en norsk kille hon t...

Ovido - Quiz & Flashcards