Alla inlägg under augusti 2007

Av lisa - 31 augusti 2007 22:25

Sista timmarna på augusti,

sen är det september, det är snart jul..


Jag ska gå och roa mig med något annat nu,

ha det bra :)

Av lisa - 31 augusti 2007 17:36

Vi träffade OP 2:orna idag

gjorde lite "lära-känna-varandra" lekar och sen åkte vi till fridhemsplan och bowlade.

Gick väl hyffsat för mig,

ingen mat i magen och trött efter "lekarna"


Nu ska jag äta något och sedan bara däcka.

Vill hyra film och bara mysa.


Kram

Av lisa - 30 augusti 2007 21:37

Jag är klar för imorgon, det känns bra

matteuppgifterna är klara och jag har läst igenom "män.soc" boken..

Vi ska tydligen få vårt grupparbete imorgon *panik*.. jag är en aning kritisk mot att jobba i grupp.. faktiskt.

Ser mycket mer fram emot vårt individuella arbete :) Som jag förövrigt inte ens börjat på.

Läst klart böckerna har jag också gjort.


Vi läser Jag heter Isbjörg jag är ett lejon på svenskan.

och Go ask Alice anonymous på engelskan.


Jag är inte van att läsa i den här långsamma takten..

vilket är 25 sidor/vecka. Vad är det för något?


Jag fick ett "jag älskar dig" idag, det var välbehövt ..

de senaste veckorna har jag mått uselt och ingenting blir som jag vill eller ens i närheten. Samtidigt som jag hatar hatar hatar att vara depp och otrevlig så är jag det automatiskt. Jag lyckas i alla fall fortfarande hålla humöret uppe i skolan,. frågan är när det rinner över?


Nu ska jag skriva lite.

ha det! :)


Av lisa - 29 augusti 2007 21:42

Mamma födelsedag är avklarad.

allt folk har gått hem och vi har städat klart.

Jag är trött som fan och mätt på mjölk.


Lunch är det enda jag har ätit idag, och småkakor vid 4-5 innan gästerna kom vid 7.

Vad håller jag på med?



Nu blir det sängen eftersom att mina ögon protesterar något enormt.

Har sovmorgon imorgon :) så det blir lång-sov inatt :)

Så, vi hörs!

Av lisa - 29 augusti 2007 16:52

Vi har fått en ny KILLE i klassen  :) :)

en tjej slutade och han fick hennes plats. Tack för att det var en kille.

(det är skit kul hur desperata alla tjejer är efter honom ..)


VI hade skolfoto idag också.

och jag ser allmänt .... ut,


 

Måste städa lite och sedan plugga

Mamma fyller år idag, så vi ska fira med lite släkt/kompisar senare ikväll.

Så vi hörs! :)

Av lisa - 28 augusti 2007 20:49

På svenskan idag så fick vi i läxa (jag hatar att säga läxa) att skriva om vårt namn.


Min lilla text:

Mitt namn



Jag heter Lisa Linnéa Envall, mina föräldrar döpte mig till Lisa efter en låt pappa gillade som hette just Lisa eller handlade om en tjej vid namn Lisa. Mamma kände mer för Linnéa och jag fick därför heta det i mellannamn som mamma, mormor och farmor gör.

Lisa betyder lindrig och lättnad vid besvär eller problem.


Jag är glad över att jag heter Lisa, mycket hellre än vad jag heter Linnéa, Linnéa för mig är gulligt och oskuldsfullt. Lisa är mer vilt och frisläppt, det är kort och lätt, jag gillar att det är en förkortning av Elisabeth då jag har en aktiv personlighet och jag tänker efter, efteråt. Det är kort och går snabbt.

Det jag är mest "upprörd" över mitt namn är att jag är döpt i kyrkan. Då jag inte tror på gud eller något annat högre väsen förutom det som kan bevisas som tex. evolutionen och naturens krafter, känner jag min lite fängslad av mina föräldrars beslut att låta döpa mig.


 ----------------------------------

Det var höst idag!

kallt och blåsigt, det var skönt och jag gillar känslan när vinden tar tag i en bakifrån och ger en en knuff framåt. Håret är överallt och ingenting är kontrollerat. Det är ett mini-kaos :)


Jag har engelska att träna på tills imorgon också, lite små grammatik meningar vad jag fattade det som.. har inte kollat på det ännu.

Nu är det TV som gäller, hejs :)


Av lisa - 28 augusti 2007 17:42

Hemma från skolan,

åkte till solna c på lunchen (vilket betyder att jag ätit ett äpple idag) för att köpa present till mamma. Nu är det iaf avklarat.

Lite halvpanik när jag missade tågen och lite så, men det gick bra. Kom precis till svenskan som börjar 12.10 så det gick bra iaf :)


Efter skolan så hade jag en tid bokat hos synsam, kl 16.00 och jag slutade ungefär 15:40 så det var rush till bankomaten och ge pengar till Johanna och sedan fick jag springa i rulltrappan och fridhemsplans station UTAN SKOR. Men jag hann :), precis.


Synsam slutade med  1100 kr och nya linser samt vätska.

Bra säger jag, plånboken skriker av ilska och tomhet..

Jag är typ pank igen, visserligen betalar mamma linserna men iaf.

Jag köpte kläder för 690 kr igår, mat för 95 kr, biljetten till insparksfesten kostade 120 kr, och present till mamma 450 kr, så jag ligger en aning back redan nu.

Har ingen koll på vad jag egentligen har på mitt konto nu :(, känner mig lite dålig. kanske borde stanna inne istället, sluta gå ut :)

Ha det bra, måste fixa tårtan senare.. när jag har sovit lite.

TJA!



Av lisa - 27 augusti 2007 19:58

Engelska, matte och människan socialt .. idag, mest pratat. Vi fick en bok (fanns fyra välja på) min var 139 sidor lång, heter "Go ask Alice" eller något liknande. Vi ska läsa 30 sidor tills nästa tisdag, 30 sidor.. jag menar hinner man få en uppfattning på boken ens? Nåväl, jag lär väl läsa ut den ikväll :]



Ny läxa: Ge komlimanger!

- skriv hur ni säger dem och vad ni får för bemötande osv.


YEEEESSS, mitt favorit ämne !!!


Nu är det topmodel :)

baj baj!


Ovido - Quiz & Flashcards