Alla inlägg under januari 2008

Av lisa - 31 januari 2008 21:55

Sista januari,

tiden går sjukt fort..


Jag ringde till Britta idag och bokade om min tid tills på måndag istället,

slutar ändå 12.30 på måndag, så jag fick tid 14.00 Så jag har gott om tid att gå till Apoteket och handla lite mat i Vallentuna.

(vad finns det att äta där!?)


Jag har pluggat till provet imorgon,

känns som att jag har det mesta under kontroll, tycker nog att jag ska klara det hyffsat bra iaf.

Är så himla trött just nu,

min rygg ömmar, näsan är täppt, halsen kliar och huvudet dunkar.

Orkar inte riktigt gå till skolan imorgon.., tror det blir provet och sen drar jag hem igen.


Vi får tillgång till lägenheten imorgon kl. 13.00

ska hämta nycklarna med mamma och sen ska vi upp och kolla på vad det är vi egentligen gett oss in på...

Och sen ska vi lämna Herta hos farfar, hon får övernatta fredag till lördag och sen hämtar vi henne på lördagkväll.

Lättare med dörrar och sånt, slipper jag oroa mig för att hon ska springa ut och sånt.


Nu ska jag sova:)

hejs,

Av lisa - 31 januari 2008 11:32

Ingen spruta idag,

ingen skola idag.

Jag är sjuk..

trevligt trevligt.



Pratade just med farmor, bad henne köpa hem Vincigrip från Spaninen.

så jag har ett litet lager under året.

Det är som alvedon fast himla mycket bättre., det räcker mer eller mindre att kolla på den där förpackningen så mår man bättre.

Lovely :)


Jag ska fortsätta packa,

plugga till provet imorgon (får se om jag orkar gå iväg)

och fixa lite här hemma.


Ha en bra dag,

jag orkar inte sitta här länge.

hejs :)

Av lisa - 30 januari 2008 21:20

 Jag sa att jag skulle lägga upp mitt mästerverk från esteten..

 (och var Erik gör, har jag ingen aning om ... *le*)


Jag har skrivit lite på "Märta", mitt patientfall.

och sen har jag hängt in alla våra kläder i kollektionssäckar, rymmer sjukt mycket faktiskt. skit bra.

Lätt att flytta och så också :)


Nu ska jag sova.

ska till Vallentuna imorgon och ta min andra spruta av vaccinet mot livmoderhalscancer. Apoteket öppnade 10.30, så jag är väl där tills dess.

Jag ringde min moster för att dubbelkolla att vi skulle träffas imorgon.

- "Hej, det är Lisa. Vi skulle träffas för sprutan imorgon va?"

- "Ah just det"
- "Men apoteket öppnar inte förens 10.30, så ja kan inte hämta sprutan till den tiden vi sa först (9.00)"

-"Jaha..... Och varför hämtade du inte sprutan idag då?"

-"Ja..........................ehm, det tänkte jag inte på"

-Aja, det spelar ingen roll. Du får väl vänta isåfall om jag pratar i telefon eller har någon patient. Det är ditt problem *skratt*"

-"Det är lugnt, men ah..........då ses vi väl då!"

*klick*


Tror ni att jag känner mig dum eller,

hur ska jag veta att Apoteket inte öppnar förens halv 10????! 


Nåväl,

imorgon blir det av iaf.,

hejs och godnatt :)


Av lisa - 30 januari 2008 18:27

Det var här lite folk tidigare ikväll och kollade på vår lägenhet.

vi kommer förmodligen att bli av med den till första mars. De var fler som var intresserade av den, så förhoppningvis slipper vi typ 6 hyror :]


Skolan idag var rätt kul faktiskt,

jag gick dit med rinnande näsa och mer eller mindre negativa tankar om allt.

Samhällslektionen var som vanligt, virrig och överflödig. Jag och Anna.L ska jobba tillsammans med mediauppdrag som vi fått nu; Att analysera två reklambilder utifrån deras skillnader.

kul kul

Estet; Jag äger (inte) på att skulptera.. lägger upp bild senare.

Lunch; Fiskburgare.. (säger väl det mesta)

Svenska; omdömessamtal = starkt VG, förmodligen och mest sannolikt får jag MVG nu till sommaren. BRA! :)

Engelska; Film (bend it like Beckham) Jag tycker att det säger det mesta när det är svensktextat på engelskalektionen.


Sen träffade jag Emil, han fick sina tröjor.

han blev glad :)

 och jag åkte hem i regnet..

Jag gillar när det regnar faktiskt, även om jag HATAR att bli blöt i håret (förutom när det är meningen att man ska bli det, typ duschen) och i ansiktet. Men det är mysigt när vattenpölarna fylls och dropparna dansar på ytan.

 mys mys :]


Nu måste jag plugga,

på fredag har vi prov som jag tidigare nämnt.

jag MÅSTE plugga till det, kan nada om cellen. *suck*


Av lisa - 29 januari 2008 14:58

jag luktar citrus :)

la i en badbomb, luktar jättegott.


La mig i badet ett tag, pluggade lite.

sen somnade jag sådär obehagligt så man vaknar av ett ryck.

hatar det.,

:)


Jag ska vika tvätt nu,

sen måste jag plugga lite.


hejs

Av lisa - 29 januari 2008 11:51

Vi slutade efter matten idag, alltså 10.50

helt värdelöst att ens gå dit..



Vi fick tillbaka våra matteprov vi gjorde förut.

IG för min del.

Jag är inte speciellt förvånad, jag är helt kass.


Ska plugga lite inför med.gk provet på fredag tänkte jag.

(cellen och tumörsjukdomar) hoppas det inte kräver så mycket av mig för jag har verkligen ingen som helst lust att plugga.


Sitter och äter lite pasta med svamp och kantarellsås just nu,

massa gott :) gick förbi in på affären när jag kom hem, köpte pasta och sen hade jag tänkt att köpa hårfärg., men icke. Fanns bara blonda nyanser. Och det vill jag icke ha. Icke icke.


Annars är det väl packning som gäller,

jag ska packa ihop köket senare idag.

kul kul.


Hejs :)

Av lisa - 28 januari 2008 20:08

Jag har varit hemma idag,

ledig från skolan, och har mått skit.



Slängt en del och kollat på TV en hel del :)


Veronica ringde vid 11 någonting,

trodde att jag var i hennes skola [norra real] men icke.

Jag är ju ledig svarade jag, som att hon skulle vetat det :]

hon sa att vi skulle försöka ha middag någongång snart, jag tycker det låter som en bra idé. Det skulle vara kul faktiskt.


Nu ska vi packa vitrinskåp,

hela mitt rum är mer eller mindre klart.

Alla skrivbordslådor är urplockade, alla lådor är rensade och bokhyllan är klar. Väggarna är rena från tavlor och annat. Så det är bara möblerna kvar i princip.

Känns tomt :], men bra

hejs,

Av lisa - 28 januari 2008 00:13

jag hittade just min diktsamling,

drygt 30 dikter ligger "undanstoppade" i ett skrin i min skrivbordslåda.

Jag har inte öppnat det sedan -05 då sista dikten är skriven..


  läste några, det är nästan lite pinsamt eller vad jag ska säga.. det är privat känns det som. Som att läsa sin gamla dagbok.

Det är inte för mig längre, det är skrivit för någon annan att läsa, samtidigt som jag inte vill ha någon annan ska läsa.

hah, svårt det här.

  Men jag ska spara dem iaf. De får ligga kvar där i det lilla skrinet i min skrivbordslåda.

undanstoppat.



godnatt



Ovido - Quiz & Flashcards