Direktlänk till inlägg 4 juni 2008

inför nationaldagen..

Av lisa - 4 juni 2008 13:31

Vi fick komponera vår egen nationalsång på samhällslektionen idag.

Jag, Anna Z, Johanna och Josefine skrev tillsammans,


Du fega, Du blyga, Ditt mesiga land

Du tysta, Du demokratiska land

Vi hälsar er välkommna homo,bi och trans

I sommar blir det pridefestival och dans

I sommar blir det pridefestival och flams


Du tronar på jämställdhet och invandring

ty Reinfeldt är ledare av Sverige

man kan säga vad man vill om honom

Men jag vill leva jag vill dö i Sverige

Men jag vill leva jag vill dö i Sverige


Observera att melodin från nationalsången inte alltid stämmer, men det är detaljer :)


På eftermiddagen gick klassen ner till Rålis och solade och vissa badade.
jag åkte hem efter en stund för att jag tröttnade på solen och det var för kallt för att bada.. Men det var mysigt så länge det varade.


Ska snart iväg till Frösunda och fixa blommor till skolavslutningen imorgon, ska tydligen hämta Andreas väska hos Johannes också.. när jag ändå var där tyckte han att jag kunde hämta den.


Mamma och jag ska tillsammans med hennes arbetskamrat Anders från Borås in till Kungsträdgården och uppleva "Smaka på Sthlm" :)

det ska bli trevligt, mycket folk och god mat säkert!


Ha en bra kväll!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lisa - 3 juli 2008 18:01

Hemma från jobbet. jag har arbetat HÅRT i fyra dagar nu, min kropp är helt slut och jag längtar tills imorgon kl. 15.00 när jag får åka hem igen :) Efter det har jag semester två veckor och sedan är det dags för arbete igen.. fram tills dess att sko...

Av lisa - 30 juni 2008 07:17

Jag kom hem, från drygt två veckors semester, igår lagom till midnatt. Är relativt trött idag eftersom att jag redan är vaken och "alert" för min första arbetsdag ...   Jag har spenderat en underbar vecka tillsammans med Andreas nere på Gotland. Vi ...

Av lisa - 16 juni 2008 18:35

Är på plats ute hos farmor och farfar i Gnisvärd nu. Härligt väder med sol och varma vindar! :) har dock inte badat ännu.. men det ska jag väl hinna med någon dag också. Jag är lite röd på nosen, och bör nog sydda mig mot solens strålar imorgon kan ...

Av lisa - 13 juni 2008 15:56

Uppdatering av veckan som gått: Månadag: Vallentuna för att ta sista sprutan av Livmoderhalsc. vaccin.. (Jag fick förövrigt ett brev hem idag där de uppmanade mig att ta sprutorna snarast möjligt, för bästa skydd...`) Tisdag: Jag var ute hos min mo...

Av lisa - 8 juni 2008 21:53

Efterlängtad skolavslutning i torsdags, nu följt av dagar i frihet! Sommarlovet har börjat och jag är oerhört glad :)   Helgen har spenderats med Studenmottagning på fredagen, följt av bröllop på lördagen. Min kusin gifte sig med en norsk kille hon t...

Ovido - Quiz & Flashcards