Direktlänk till inlägg 29 april 2008

ilsken och trött

Av lisa - 29 april 2008 21:02

Idag hände Nationellt prov i engelska mellan 8.30 och 11.00, jag hade tid hos skolsyster, men hon har som så många andra fastnad i vab-träsket och var inte där.

Nationella (lyssa+läsa) gick väl helt okej. Det var svårt och jag blandade säkert ihop en massa..

Men vi får se., när får man reslutaten?


Jag åkte till Andreas för att hämta mina kläder men fastnade där, vi gjorde lunch och sen gick vi ut. Gick förbi hos min kusin på Ulriksdals golf och sedan vidare till Ulriksdals slott där vi tillbringade några timmar i solen.

Massa mys, varmt och skönt :)

 Det är faktiskt himla fint där, jag har nog aldrig insett att det

1.ligger så pass nära som det egentligen gör

2.är så stort, området med slottet, kyrkan och alla annex osv bildar ett väldigt stort område. Och det spelar ingen roll vart man går, det är otroligt vackert med byggnadsarkitekturen samt planeringen över trädgården och närområdet. Mycket fint :)


Nu ska jag gå och lägga mig tror jag,

mår inte alls bra varken i huvudet eller övriga kroppen.

Imorgon dags för skola igen ^^, vem går i skolan på valborg? (även om det inte är en röd dag?)

Fint att vi är lediga på torsdag och fredag iaf, tycker jag är hyffsat generöst.

Ska med Andreas på nå grillfest imorgon för att fira valborg. 
(Varför firar man valborg över huvud taget?) Och det blir säkert trevligt :)


Hejs


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lisa - 3 juli 2008 18:01

Hemma från jobbet. jag har arbetat HÅRT i fyra dagar nu, min kropp är helt slut och jag längtar tills imorgon kl. 15.00 när jag får åka hem igen :) Efter det har jag semester två veckor och sedan är det dags för arbete igen.. fram tills dess att sko...

Av lisa - 30 juni 2008 07:17

Jag kom hem, från drygt två veckors semester, igår lagom till midnatt. Är relativt trött idag eftersom att jag redan är vaken och "alert" för min första arbetsdag ...   Jag har spenderat en underbar vecka tillsammans med Andreas nere på Gotland. Vi ...

Av lisa - 16 juni 2008 18:35

Är på plats ute hos farmor och farfar i Gnisvärd nu. Härligt väder med sol och varma vindar! :) har dock inte badat ännu.. men det ska jag väl hinna med någon dag också. Jag är lite röd på nosen, och bör nog sydda mig mot solens strålar imorgon kan ...

Av lisa - 13 juni 2008 15:56

Uppdatering av veckan som gått: Månadag: Vallentuna för att ta sista sprutan av Livmoderhalsc. vaccin.. (Jag fick förövrigt ett brev hem idag där de uppmanade mig att ta sprutorna snarast möjligt, för bästa skydd...`) Tisdag: Jag var ute hos min mo...

Av lisa - 8 juni 2008 21:53

Efterlängtad skolavslutning i torsdags, nu följt av dagar i frihet! Sommarlovet har börjat och jag är oerhört glad :)   Helgen har spenderats med Studenmottagning på fredagen, följt av bröllop på lördagen. Min kusin gifte sig med en norsk kille hon t...

Ovido - Quiz & Flashcards